среда, 14 мая 2014 г.

"Вконтактні" війни

Соціальні мережі в інформаційних війнах займають лідируючі позиції. І зовсім не дивно, що російські «війська» атакують українські на сторінках «Вконтакте»

АНТИМАЙДАН&ЄВРОМАЙДАН: БИТВА ОДНА – МЕТОДИ РІЗНІ

Георгій Почепцов говорить, що люди Інтернету не можуть читати більше двох сторінок. Доповнюючи його, зазначимо, що користувачі «Вконтакте» взагалі не можуть читати – тут жадають мінімальних щодо тексту та максимальних щодо ілюстрацій постів. Тому й інформаційна війна між Україною та Росією на просторах «ВК» проходить в стилі «хто більше мемів запостить».
 Якщо ж прогортати найбільші пабліки в мережі двох сил, антимайданівської та євромайданівської, то одразу ж помітимо різницю в структурі постів. Так, у проросійській групі кожен третій пост супроводжується «веселою» картинкою: демотиватором, колажем, мемом і т. п. Проукраїнська ж спільнота обмежується прикріпленням до тексту фото- та відеоматеріалів. Інших, змонтованих, ілюстрацій дуже мало.
Антимайданівська методика ведення пабліку пояснюється просто: смішні картинки створюють лайкабельний контент. Запис зі «зробленою» ілюстрацією набере в 3-4 рази більше сердечок та репостів, ніж звичайний інформативний.

Запис, де використовується колаж


Запис зі звичайною фотографією


Різноманіття антимайданівського креативу вражає, а ось тематика одноманітна – мікс кремльовської пропаганди, цькування всього українського та зневаги до Заходу. Лаконічність + смішний компонент миттєво роблять Інтернет-мем популярним, а він, у свою чергу, проникає та засвоюється в людській свідомості як реальність.


Паблік «Українська революція» в лайках та перепостах значно поступається «Антимайдану», адже подана тут інформація оснащена, як правило, фотографіями та відео з місця подій, а не вигаданими картинками. Звісно, є поодинокі творчі ілюстрації українсько-патріотичного характеру.


Ілюстрація з пабліку "Українська революція"


Ілюстрація з пабліку "Українська революція"


Ілюстрація з пабліку "Українська революція"


РУКА КРЕМЛЯ

Якщо ж уважніше придивитись до пабліку «Антимайдан», то можна знайти деякі цікавості. Наприклад, серед 424 тис. учасників групи українців – лише 50% (213 тис.).


Для порівняння, у сторінки «Українська революція» налічується 596 тис. підписників. Серед них 524 тис. (87%) – українці.


Але це не головне, що нас зацікавило. Натхненні прикладом «Приватбанка» з виявлення російських корінь груп «Левий сектор» та  «ПМОП «Беркут» оплот спокойствия страны», ми вирішили дізнатись, хто веде  паблік «Антимайдан». Зробити це було трохи складніше. У контактах спільноти як головний адміністратор вказана Вероніка Войтенко. На її сторінці ніяких зачіпок для виявлення місцезнаходження нам знайти не вдалось.


Тоді, скориставшись пошуком по записах спільноти, ми натрапили на повідомлення, що група «Антимайдан» оголошує конкурс на кращу пісню. Свої матеріали підписники мали надсилати на електронну пошту v_khara@mail.ru.


Ну а далі вже справа техніки. Для відновлення паролю до пошти вказано російський номер 7981687****.


Це пояснює проросійські та антиукраїнські настрої у групі.

ВИХІД Є

Засилля «веселих» політичних картинок в «спеціалізованих» пабліках цілком зрозуміле і очікуване. Натомість дивує візуальне звеличання Кремля в масових спільнотах «Вконтакте». Приміром, перша за охопленням підписників сторінка в мережі «MDK» постить такі ілюстрації.

Ілюстрація з пабліку "MDK"


Ілюстрація з пабліку "MDK"

Ці пости нав’язують протиукраїнську позицію українським читачамА їх у спільноті більше 734 тис.
До флешмобу «Кинь камінь в українця» приєднуються також не менш популярні пабліки: «Борщ»«Жизненно» та «Орленок». Поодинокі негативно-українські записи з’являться в стрічці регулярно поряд зі стандартними «приколами».

Ілюстрація з пабліку "БОРЩ"

Ілюстрація з пабліку "Жизненно"

Ілюстрація з пабліку "Орленок"

Медіа тренер з нових медіа та редактор «Watcher» Микола Костинян зазначає, що «багато з українських підписників таких спільнот без поняття "в політиці", але залюбки переглядають тони фірмового вконтактівського гумору. Навчитися фільтрувати таку інформацію просто: по-перше, усвідомити, що це потрібно робити; по-друге, мати волю це зробити. Технічно ж це нескладно: відписатися і все. Якщо глобальніше і стратегічніше, то давно в нас говорять про медіаграмотність  але робити не квапляться. У шкільні та вузівські програми потрібно включити медіаграмотність  і через енну кількість років українці стануть більш критичними і грамотними».

Ми ж додамо: якщо ви не підписані на антиукраїнські пабліки, але їхні новини з’являються у вашій стрічці, то радимо зробити так. 



Анна Абліцова та Геннадій Матвієнко 

Комментариев нет:

Отправить комментарий